LA QUEREDA GASTRONÒMICA
Fa un temps que un grup d'amics ens trobem en un racó de Les Guilleries una vegada l’any. Al voltant de la taula i compartint paisatge, fem créixer, sense cap altre interès, la nostra amistat i compartim unes estones de lleure. Aquest blog vol recollir les receptes que cuinem en aquestes trobades i els comentaris que cadascú de nosaltres en fa sobre tot plegat. Si algú que no ha estat en aquestes trobades intenta entendre alguna cosa més que les receptes... no podrà. Benvingudes i benvinguts
dissabte, 6 de desembre del 2014
UNA NOVA TROBADA A LA CAREDA
Un any més i ja en van.... no sé quants, hem pujat a la Careda per seguir el nostre ritual d'inici de l'hivern. Es tracta de compartir la taula, en tots els sentits. Mengem plegats, bebem plegats (cada any amb més moderació perquè ens fem grans i hem de vigilar la presió, el colesterol, els triglicèrids,...) i compartim uns quants dies de la nostre vida
dimarts, 20 de novembre del 2012
Ei, Aquesta és una part del que ens ha enviat l'Ester i ho he penjat
Hola
amics,
Un
cop més he tingut el plaer de fer la recopilació de totes les receptes.
Elaborar-la,
aquest cop, ha sigut una mica més fàcil, ja tenia la pràctica.
Espero
que satisfacin als cuiners corresponents i als que no han cuinat, però que amb
plaer, han degustat. Molt important paper, la degustació, sense ella tot això
no te cap sentit.
M'ha fet il·lusió incorporar un nou concepte, introduït per la Sílvia, els
Còctels.
No teníem massa l'habit dels aperitius, bé, alguna cosa, però no sortíem de
les Cerveses, Coca-Cola o el Bíters per l'Elisabet.
Cuiners:
Josep, Rissoto de ceps
Ana, Carbassons
farcits amb bacallà , Tonyina amb Piperrada i Flam de poma
amb salsa de maduixes
Mercè, Crema de tardor
amb albergínies cruixents.
Rosa, Focaccia
Pilar, Cuscus Tfaya de
pollastre, Tajine de be amb prunes passes, Amanida de
pastanaga i taronja, Amanida tèbia de moniatos amb sucre i Amanida cuita
d'albergínia. Panellets (no he tingut la recepta)
Rosa, Pa de pita i
Briuant d'ametlles.
Quim, Amanida de
formatge parmesà, Cassola mar i muntanya i Crumble
d'ametlles amb praliné d'avellanes i cafè amb llet
Mercè, Carbassons
rodons farcits de rap i Tarta de mousse de xocolata amb
menta
Ester, Cuixes de be al forn amb patates
laminades.
Elisabet, Panellets
Toni, Enologia
Sílvia, Cocteleria
Elisabet, Josep, Boni i Quim, executors d'una fantàstica Haima
Ester, Recopilació
receptes
Josep, Elisa i Víctor, Boni, Reportatge fotogràfic
dimarts, 6 de novembre del 2012
UN ANY MÉS A LA QUEREDA
No ens ha costat gaire passar el cap de setmana, de fet s'ha fet ben curt i això que era un pont de quatre dies. En forem uns quants que no teníem espera i el dimecres a la nit ja hi érem. D'altres en canvi, per raons professionals, varen pujar el divendres cap al caure la tarda. Així doncs, tots, tots, només vàrem coincidir aquella nit sota la haima, en aquell llunyà punt del desert en mig de les dunes de Erg Chebbi, compartint els plats típics d'aquella zona. Va ser un viatge ràpid d'anada i tornada des dels penya-segats de Tavertet, fet amb la imaginació i l'esforç dels qui ens van bastir l'entorn que ens hi traslladà.
Però més enllà del concret cal ressaltar allò que ha estat l'intangible de la trobada: hem disfrutat com camells.
Crce sincerament que l'any que ve repetiré.
Ah! Cada any hi afegim un ingredient. Vem començar amb un àpat, hi vèrem afegir diversos àpats, després van arribar els vins, enguany els còctels,.. encara ens queda alguna cosa per afegir? Potser més pastisseria? Potser alguna beguda que no sigui el vi?
No podem decaure ens cal imaginació.
Fins ben aviat!!
Però més enllà del concret cal ressaltar allò que ha estat l'intangible de la trobada: hem disfrutat com camells.
Crce sincerament que l'any que ve repetiré.
Ah! Cada any hi afegim un ingredient. Vem començar amb un àpat, hi vèrem afegir diversos àpats, després van arribar els vins, enguany els còctels,.. encara ens queda alguna cosa per afegir? Potser més pastisseria? Potser alguna beguda que no sigui el vi?
No podem decaure ens cal imaginació.
Fins ben aviat!!
Subscriure's a:
Missatges (Atom)