dimarts, 20 de novembre del 2012


Ei, Aquesta és una part del que ens ha enviat l'Ester i ho he penjat


Hola amics,

Un cop més he tingut el plaer de fer la recopilació de totes les receptes.
Elaborar-la, aquest cop, ha sigut una mica més fàcil, ja tenia la pràctica.

Espero que satisfacin als cuiners corresponents i als que no han cuinat, però que amb plaer, han degustat. Molt important paper, la degustació, sense ella tot això no te cap sentit.
M'ha fet il·lusió incorporar un nou concepte, introduït per la Sílvia, els Còctels.
No teníem massa l'habit dels aperitius, bé, alguna cosa, però no sortíem de les Cerveses, Coca-Cola o el Bíters per l'Elisabet.


Cuiners:
Josep, Rissoto de ceps
Ana, Carbassons farcits amb bacallà , Tonyina amb Piperrada i Flam de poma
amb salsa de maduixes
Mercè, Crema de tardor amb albergínies cruixents.
Rosa, Focaccia
Pilar, Cuscus Tfaya de pollastre, Tajine de be amb prunes passes, Amanida de
pastanaga i taronja, Amanida tèbia de moniatos amb sucre i Amanida cuita
d'albergínia. Panellets (no he tingut la recepta)
Rosa, Pa de pita i Briuant d'ametlles.
Quim, Amanida de formatge parmesà, Cassola mar i muntanya i Crumble
d'ametlles amb praliné d'avellanes i cafè amb llet
Mercè, Carbassons rodons farcits de rap i Tarta de mousse de xocolata amb
menta
Ester, Cuixes de be al forn amb patates laminades.
Elisabet, Panellets
Toni, Enologia
Sílvia, Cocteleria

Elisabet, Josep, Boni i Quim, executors d'una fantàstica Haima
Ester, Recopilació receptes
Josep, Elisa i Víctor, Boni, Reportatge fotogràfic

dimarts, 6 de novembre del 2012

UN ANY MÉS A LA QUEREDA

No ens ha costat gaire passar el cap de setmana, de fet s'ha fet ben curt i això que era un pont de quatre dies. En forem uns quants que no teníem espera i el dimecres a la nit ja hi érem. D'altres en canvi, per raons professionals, varen pujar el divendres cap al caure la tarda. Així doncs, tots, tots, només vàrem coincidir aquella nit sota la haima, en aquell llunyà punt del desert en mig de les dunes de Erg Chebbi, compartint els plats típics d'aquella zona. Va ser un viatge ràpid d'anada i tornada des dels penya-segats de Tavertet, fet amb la imaginació i l'esforç dels qui ens van bastir l'entorn que ens hi traslladà.
Però més enllà del concret cal ressaltar allò que ha estat l'intangible de la trobada: hem disfrutat com camells.
Crce sincerament que l'any que ve repetiré.
Ah! Cada any hi afegim un ingredient. Vem començar amb un àpat, hi vèrem afegir diversos àpats, després van arribar els vins, enguany els còctels,.. encara ens queda alguna cosa per afegir? Potser més pastisseria? Potser alguna beguda que no sigui el vi?
No podem decaure ens cal imaginació.
Fins ben aviat!!